Monday, June 29, 2009

why, facebook, why? why won't you load?!

Thanks Jeeb for the meme I shall call...

Tag Bahasa Melayu yang mencabar minda~
haha.

TAG 1
  1. Bekas kekasih saya adalah : seseorang yang tidak tahu erti persahabatan.
  2. Saya sedang mendengar : Alia membebel kerana saya tidak larat untuk menonton DVD dengan dia.
  3. Mungkin saya patut: tidur. Akan tetapi, saya perlu menunggu Azzura datang kerana saya perlu memulangkan buku-bukunya, dan mengambil DVD Grey's Anatomy.
  4. Saya suka : makan, tidur, membeli belah, membaca (tidak semestinya di turutan yang diberikan)
  5. Sahabat-sahabat baik saya : adalah mereka yang tahu keburukan saya, tetapi masih setia bersama saya. whee~
  6. Saya tak paham : kenapa saya ketagihan Pet Society.
  7. Saya kehilangan : masa yang boleh saya gunakan untuk bermain Pet Society.
  8. Ramai yang berkata : yang muka saya tidak menyerupai arwah mama saya. Memang betul pun.
  9. Makna nama saya : ialah Puteri dalam bahasa Arab.
  10. Cinta itu adalah : suami saya, si bengot yang bernama Hafiez.
  11. Di suatu tempat, seseorang sedang : membuat keputusan sama ada mahu berjumpa sahabatnya atau tidak untuk mengambil buku dan memberi DVD Grey's Anatomy musim yang keempat.
  12. Saya akan cuba : untuk menjadi isteri yang lebih baik (huuu jiwang!)
  13. Ayat SELAMANYA membawa maksud : forever di dalam bahasa Inggeris. Ia juga merupakan tajuk lagu dari kumpulan Innuendo. Saya suka lagu tu!
  14. Telefon bimbit saya : berjenama Sony Ericsson.
  15. Bila saya terjaga dari tidur : saya akan bangun dengan berat hati (dan badan) untuk mandi.
  16. Saya paling meluat apabila : orang yang saya tidak suka bercakap tanpa henti dan menyangka saya ambil kisah dengan apa yang dikatakan olehnya.
  17. Pesta/Parti adalah : sesuatu yang mahu saya adakan untuk harijadi suami saya Julai nanti.
  18. Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah : kucing saya, Zoey.
  19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah : di sekolah menengah, di mana saya berjumpa dengan ramai sahabat baik saya.
  20. Hari ini : sudah berakhir.
  21. Malam ini saya akan : tidur, selepas berjumpa Azzura (dia sudah menghubungi saya dan akan tiba sebentar lagi!)
  22. Esok pula saya akan : bekerja :(
  23. Saya betul-betul inginkan : komputer riba milik saya sendiri.
  24. Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini : saya dapati bahawa muka saya masih seperti biasa, Alhamdullilah.
  25. Pusat membeli-belah atau arked permainan : Pusat membeli-belah. Arked permainan tidak ada menjual baju jenama Dorothy Perkins.
  26. Makanan Barat atau Jepun : kedua-duanya sekali.
  27. Bilik yang terang atau gelap: terpulang pada keadaan.
  28. Makanan segera adalah : makanan yang cepat untuk disiapkan. Khasiatnya masih dipertikai.
  29. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang? Pandu kereta dengan hati-hati (tetapi di dalam bahasa Inggeris)
TAG2
  1. Apakah perasaan anda sekarang? Bercampur-aduk di antara gembira, sedih, menyampah dan sebagainya.
  2. Saya nak makan? Ketam, tapi tak tahu bila.
  3. Saya tak suka? Orang yang suka mempersendakan orang lain, tapi tak dapat menerima apabila dirinya menjadi bahan lawak. Sengal kan?
  4. Impian saya? Untuk mempunyai perniagaan sendiri, dan pada yang sama menjadi penulis cereka fiksyen yang sukses. haha.
  5. Haiwan yang saya tak suka? Tikus!
  6. Saya harapkan? Yang terbaik untuk saya dan suami, serta keluarga.
  7. Jika boleh putarkan masa? Saya tidak mahu fikirkan kemungkinan itu, kerana saya tidak mahu merosakkan peluang saya untuk berjumpa suami saya.
  8. Saya pada 10 tahun akan datang? Akan tetap dengan pendirian saya, insya Allah.
  9. Handphone saya adalah sebuah? Sony Ericsson Z610i berwarna biru.
  10. Saya pernah bercinta sebanyak? beberapa kali; dengan keluarga, teman-teman, lelaki yang tidak layak pun pernah juga.
  11. Kawan-kawan saya? kebanyakannya sengal belaka.
  12. Pernah dikhianati? Ya.
  13. Apa yang hendak anda lakukan terhadap orang yang mengkhianati anda? hmm. Entah. Yang pasti, saya gembira kerana tiada pengkhianat di dalam hidup saya sekarang ini (Agaknya lah)
  14. Siapa yang anda nak Tag? Kusa, Azzura (kalau dia masih ber'blog'), Lyana, Nik, Charles (haha!), Deepa, Arnie, Alia, Ikin, Saddiq dan sebagainya.
I can do better than this. But so malas to fix!

5 comments:

Soulie said...

Hahaha cayalah siap jugak tag BM. it's a longggg list

Elmira said...

tuh la. i'm kinda proud with myself. hahaha~

Anonymous said...

seronok baca tag ni

:)

Elmira said...

thanks hafidz :)

Jarr said...

aku takdak FB,so aku add blog ko jela El....

i hate FB...lolz!!!

wahahahhaaha....